torsdag 14 april 2011

Tävlade med Musse - han vann...

Fick en ingivelse att springa Ljusruset som arrangerades igår med syfte att förbättra belysningen på tre motionsspår i Stockholmsområdet. Järva spåret som ligger närmast mig anmälde jag mig till. Körde bil till Kista och värmde upp med 2km jogg. Sedan var det tävling då. 3 km stod på programmet folkligt var det. Vi stod ca 100 st där ute i skogen vid ett litet motionsspår. Musse då. Jo han är ju sponsrad av Fortum som var sponsor till den här tävlingen, så han ställde trots skadan upp i loppet, och vann. Så enkelt var det.

Min 3 tusing då. Tja snittade 4.20 tempo på den här mellan kuperade banan. Nja, det var ganska flakt. Det roliga var att jag hade kopiöst med kapacitet kvar. Räknade nämligen fel på hur långt det var kvar. 3 km är så kort att jag trodde mig ha 1,3 kvar när det var 0,3, en km fel alltså. Blev då en super spurt men ...Musse vann ändå :-)

2 kommentarer:

  1. Hej nu har jag svarat dig i inlägget om kompressionsstrumpor, glömde bokmärke bloggen och hittade inte tillbaka...har fixat den nu. Kul att springa med Musse, vi värmde upp bredvid varandra på Hässelbyloppet i höstas, inte många överflödskilon som han springer runt med...

    SvaraRadera
  2. Hej Staffan
    Tack för ditt svar om nyckel till liten mängd men ändå bra resultat. 1. Talang (lätt, löpsteg, lättränad), 2. kvalitetspass (anpassat till den sträcka du ska tävla i) samt 3. bra vila mellan kvalitetspassen - så att du kan köra "optimalt" på de kvalitetspass du kör.

    Fick ju diplom efter loppet igår och passade på att få det signerat av Musse. Frågade då om han vann :-) och han erkände att han inte kunde låta bli, tävlingsinstiken tog över fast han ska ta det lungt pga skadan...

    Kan lägga till 4. tävlingsinstinkt till listan ovan.
    MVH

    SvaraRadera