torsdag 21 april 2011

Gräva och lätt distans

Suck, vila ifrån löpning (=40 km vecka?!) innebär gräva i trädgård och rita kök. Har tagit ledigt ifrån jobbet för att hemmafixa på olika sätt. Inget träningsläger här inte. Körde mina korta intervaller i tisdags i mina Adidas Adizero tempo, mellanvikts skor. Kändes inte bra faktiskt. Bättre när jag blev varm men ingen riktig kannonkänsla. Tre veckors uppvolym och fokus på långa intrevaller kändes i benen. Börjar fundera på om jag är en sådan där som behöver hålla igång för att prestera bra. När jag vilar kryper det i kroppen och flåsar mer på de lättare passen. Ska experimentera med att köra varannandagars sista veckan fram till 7 maj på 10 km Kungsholmen runt. Dvs, försöka få till lätta ben till tävlingen utan att helvila genom att fortsätta att löpa men köra lätt distans sista dagarna före loppet.

Idag njöt jag av morgonjoggen i alla fall. Hade möjlighet till det nu när jag har semester. Mer av det i sommar, helt klart. Eftersom jag är en kontorsslav så är inte morgonjogg en möjlighet för mig under arbetsåret. Jag åker till jobbet innan köerna här i huvudstaden. Kör kvällar och helger förutom den lunchjogg som jag nu dragit igång på jobbet. Lunchjoggen har väl samma syfte som morgonjoggen, att vara energigivande för huvudet och ett tidseffektivt sätt att få volym och återhämtning.

Nej, ingen mer blogg nu. Dags att ta tag i spaden igen ett tag innan det blir 8 km lätt distans. Vilovecka som sagt. Behövs, eftersom jag känner precis som Lennart av problemvaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar