lördag 23 april 2011

Snabbdistans på nytt pers men med mycket flås

Nytt träningspersonligt på 5km idag men det var riktigt flåsigt. Sprang på en hård grusväg som nästan var som asfalt, halvkuperat var det också men framförallt så är inte morgonjoggen en bra tidpunkt för snabbdistans för mig. 21.39 klämde jag 5:an på vilket ger ett snitt på 4.20. Tryckte upp pulssnittet till 176 (Max 200 för mig) och jag hade tunga ben. Sen kväll igår och inte optimal säng här hos mina föräldrar. Som du märket var det inget skönt lopp idag och perset blev därför inte så stort som jag hade trott. Får se det positivt och jag har lätt några sekunder till en bättre dag. Det får bli den 7 maj.

I morgon blir det en lättare halvlång distans för att kliva över 40 km den här veckan. Sedan kör jag igång mina långa intervaller på tisdag igen.
Glad påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar