lördag 16 april 2011

10x200 backe från 5.00 tempo till 4.00 tempo - dags att börja ta i nu!

Här kommer ett inlägg helt utan mörka cirklar. Mina tankar går i raka linjer. Eller kuperade. 10 x 200 m backe idag nämligen. Tar med mig inställningen ifrån idag. Tänkt mycket på varför det inte lossnar för mig. Bekvämlighetstempo kanske. Är envis men verkar även vara bekväm. Eller ibland bättre än vad jag tror. Läste Staffans inlägg om föreläsningen han varit på. Hade även med mig det är med att ta i max på de pass du genomför. Detta slog mig idag när jag sprungit 6 st 200 hundringar i backen. Flåsigt ja men jag hade mer att ge. Långt kvar till maximal utmattning. Sprang i en liten lättare backe idag också. Misstag. Men är man väl ute så är det bara att köra. Så, de inledande backarna hade legat på 5 - 4.45. Varför inte köra max på de fyra sista? 4.25, 4.14, 4.07 och 4.02 blev det. 200 hundringar förvisso men ändå i backe.

Dags att börja ta i nu!

I morgon runt 90 - 100 minuter igen. Längtar ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar