onsdag 6 april 2011

Premiär för lunchjogg med jobbet

Inget vidare premiärväder för det löparinitiativ som jag tagit på jobbet. Det regnar och varningar om storm är utfärdat. Men det finns ju inget dåligt väder som sagt.
Har i jobbets idrottsförenings namn bjudit in till gemensam lunchjoggg. Det är en öppen inbjudan vilket betyder att alla ska kunna vara med och springa åtminstone några kilometer. För egen del ser jag det som ett sätt att få in några extra lugna kilometer för att hamna i intervallet 40-60 km/vecka.

7 stycken blev vi och överraskande bra tempo på gänget Vi höll oss till planen som var 30 minuter och vi lyckades hålla ihop gänget rätt bra och på slutet så la en del in en lite längre spurt. Vi snuddade 5 tempo där på slutet, bra för ett gäng som inte springer aktivt. Totalt 5,6 km i 5:34 tempo blev resultatet. Har varit en ensamlöpare fram till nu. Men fick mersmak. Blev en helt annan träning när man kör i grupp.

Kvällens pass här hemma skulle bli runt 8 km fartlek men jag var tvungen att avbryta redan efter 6 km. Fick ned snittet på fartleken till 5:12 vilket är helt ok. Lite mer ä 11 km idag alltså. I mina nya Addidas lättare skor. Har inte tidigare sett mig som en sådan löpare som ska ha sådana lättviktare. Men efter 11 km idag ser jag fram emot nästa gång. Vilken löpkänsla.

Då återstår ett distanspass och ett lite längre distanspass den här träningsveckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar