måndag 21 mars 2011

15 x 200

Äntligen lite fart i benen. Nere på 3.30 - 3.45 på "flyt" 200 ringarna. Inget att skryta om men för egen del så var det ett steg framåt. Förra veckans sega 400 rignar kom jag inte ens under 4 min i snitt på någon. Det var inte särskilt bra formbesked. Volymen var förra veckan åtminstone tillbaka öve 30 strecket. Skönt att komma in i normala rutiner.

Kort om den här veckan inför Premiärmilen på söndag. Helt klart är 10 km på söndag ur mitt perspektiv enbart ett snabbdistans pass. Att det är tävling har ju det positiva med sig att jag kommer att ge lite extra så klart. Men inser att Vasaloppet tog en hel del och med de sjukdomar som jag hade under februari och mars så är det nu träning som gäller. Vill dock inte träna ner mig mer utan satsar på att köra två snabba pass, 500 hundringar tisdag och 10 x 150 m på torsdag. Lite lätt distans på lördag för att väcka kroppen. Inför snabbdistanspasset! på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar