tisdag 22 mars 2011

500 hundringar...undrar om jag inte körde fel pass?!

Ok, planen är 500 hundringar med 45 vila och 2 min serie vila. 5 st i varje serie. Blir nu i efterhand fundersam på om jag körde rätt pass? Körde 3x5x500 och med upp och ner jogg blev det 12 km. Höll mig åtminstone mellan 4,04 och 4.34. Snittet blev 4.15-20 kanske. Men var det egentligen inte 2x5x500? Måste plocka fram den plan jag fick av Szalkai i höstas när jag skulle få lite fart i benen efter Stockholm halvmarathon och Hässelbyloppet. Det här passet känns i kroppen.

Annars verkar det vara 3x 2000 som gäller bland bloggarna den här veckan. Efter helgens snabbdistans på 10 km blir det en långintervall 1 ggr per vecka. Tänkte sedan kompletera detta med ett andra "kvalitetspass" per vecka som kommer att vara snabbintervall, snabbdistans eller backe. Till det kommer jag lägga ett långpass varje vecka och ett distanspass. Har dragit igång en löpargrupp på jobbet och planen är att vi ska köra lunchjogg. Hoppas kunna få ihop 5 km i veckan som återhämtning. Detta får bli mitt 5:e pass tillsvidare.
Japp det är planen. Nu blir det soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar