tisdag 21 augusti 2012

Ytterligare 5 min snabbare på 21 km

Inser bara efter andra rundan med min nya racer cykel vilken materialsport det är. Framförallt när man som jag kommer ifrån en vanlig standardcykel ser man skillnaden. Fick inte till luft trycket i däcken första rundan. Skulle vara 7bar enligt cykelaffären men jag hade nog bara runt 4bar första rundan. Orsaken då var att jag inte fick ordning på pumpen. Men ikväll var det inga problem att pumpa och då blev det tryck. La även på en del tryck i benen vilket säkert spelade in en del. Men nu fick jag även mer ordning på växlingen och och hur man kör. Ja, då kapade jag ytterligare 5 minuter på förra veckans rekordtid. Skönt att kunna lägga in ett cykelpass nu efter Triathlon loppet. Passade bra utifrån hur kroppen känns. Får nu bara in 2 löppass den här veckan eftersom jag vill ha en vilodag mellan löpdagarna och kör simning på söndag. Men det får gå ändå. Blir nog ett pass simning/styrka också. Sådär, triathlon träningen fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar