lördag 18 augusti 2012

Ironman? Lidingö Triathlon istället

Idag går Ironman i Kalmar. Höjdpunkten för många triathleter den här sommaren. Själv har jag kört ett micro triathlon idag när jag testade tävlingsdressen. Eller snarare alla de olika kläder jag kommer att köra i morgon. Tog det lugnt i bytet ifrån våtdräkt till cykelkläder = löparkläder. Jo, jag väljer att cykla i mina löparskor eftersom jag inte vill flytta mina cykelskor pedaler ifrån racern till min gamla Monark. Målet med morgondagens tävling är främst att testa tävlingsformen så jag kör en äldre MTB liknande tyngre cykel och löparskor. Den tid jag tappar i bytet mellan simning och cykel tar jag igen i nästa byte, ifrån cykelt till löpningen behöver jag bara ta av mig hjälmen.

Kommer troligen att springa i mina tyngre stabila skor i morgon. De har bättre grepp i terräng. Testade mina lättare Adidas Tempo idag och det var lite halkigt. Sedär, hade nytta av testet.

Tävlingsrapport kommer i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar