måndag 13 augusti 2012

Tävlingsvecka Triathlon

Då var det dags för tävlingsvecka i Triathlon. Lagomt med lite lättare träning den här veckan ändå eftersom jag nu ökat upp i löpvolym i några veckor. 15-15-19-21km/vecka har det blivit. Ingen strikt pulseringstrappa men ändå lämpligt att gå ner några km eftersom jag nu också kör med upplägget kortare men hårdare löpning. Mängden cykling och simning verkar jag absorberat nu.

Kommer att köra på min gamla Monark cykel. Den får duga. Hustruns våtdräkt (lite för liten). Men löpningen kommer nog bli i mina lättare Adidas Tempo som jag testade igår. Inga känningar i foten idag. Löptävlingen går också i terräng vilket är skonsammare för foten. Även cyklingen går i Lidingöloppets spår vilket gör att de rekomenderar en MTB. Hört av tidigare deltagare att den inte är så bra att köra med racer. Så min Monark som är en fusk MTB får räcka för att ta mig runt. Vilket är målsättningen.

2 kommentarer:

  1. Spännande och lycka till!

    Hur upplever du triathlonträningen. Rolig eller känns den fortfarande som ett substitut för löpningen?

    SvaraRadera
  2. Tack Lennart! Intressant fråga. Träningen är riktigt rolig. Köpte racer idag. Så upplägget fortsätter jag med. Men det känns fortfarande som ett substitut för löpningen...

    SvaraRadera