torsdag 9 augusti 2012

Faran med stryketräning i maskiner

På topp igår när jag kunde köra styrka på gymmet igen. Men i morse så kom det negativa beskedet. Det är någon övning i maskinerna som gör att min hälsena och plantar faciit blir sämre. Var stel och hade lite mer ont i morse igen. Ingen fara men ändå en tydlig signal om att någon eller några av benövningarna i maskinerna är för tuffa för mina fötter och hälsenor. Det är en speciell benpress maskin jag tänkter på där jag trycker den största vikten som jag antar är problemet. Får ta bort den maskinen när jag kör nästa vecka helt enkelt och sen utvärdera om jag får samma problem igen. Intressant detta! Lyssna på din kropp, justera och sedan utvärdera. Roligt när kroppen svarar när jag gör något.

I backspegeln inser jag nu att uppehållet ifrån gymen under 5-6 veckor över sommaren har gjort mina fötter bättre. När jag nu lägger på gym igen så hittar jag ett problem som gör mina fötter sämre. Inte fel med gymuppehåll alltså.

2 kommentarer:

  1. Viktigt det där med att vara lyhörd för kroppen och känna av.

    Tråkigt att det inte blir riktigt bra med dina fötter - samtidigt är det ju skönt att det blivit så pass mycket bättre. Du tränar på riktigt bra och varierat nu!

    Hoppas du hittar en bra lösning på gympassen och att fötterna blir glada. :-)

    SvaraRadera
  2. Tack Andreas
    Testar vidare på gympassen. Mindre maskiner och mer sig själv som vikt kommer jag testa.

    SvaraRadera