söndag 29 maj 2011

20 träningsveckor kvar till Hässelbyloppet

Märkligt mål jag har för i år. Ett 10 km lopp en söndag i oktober på lätt bana. Men det kommer ju några halvmarathon ivägen så det blir ju lite annat också. Tyvärr är jag i Turkiet när det blir Stockholm halvmarathon så jag kommer inte med i år. Annars hade det varit roligt med en Varvet uppföljning då. Jobbar med min träningskalender just nu och försöker pricka in några testlopp på vägen mot oktober. Fick tips av Lennart om ett lokalt lopp men det verkar bli Gröna Lund istället. Vallentuna flås verkar i år vara ersatt av Runrundan vilket jag förstår. Tufft för en liten klubb som Vallentuna att arrangera två lopp så nära. Verkar bli tvungen att springa Midnattsloppet igen för att få till ett lopp under augusti. Lockar inte direkt faktiskt så här i löpar boomen. Loppet är för stort och utrymmet begränsat. Kort och gott, ont om lopp.

5 kommentarer:

  1. Vad har du får mål på Hässelbyloppet? Jag tänkte precis som du förra året, letade lopp för att stämma av form/få bra träningspass/träna på att tävla. Körde en 5K-tävling, riktigt bra för att få upp farten och självförtroendet. Det blir ju lite annat drag under skorna på tävling.
    Kistaloppet 10 el 11/9 ska vara ett bra lopp, hyfsat nära dig.

    Tycker inte synd om dig som missar SHM för att istället vara i Turkiet! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Synd att du missar Runrundan men här är mina tips på några andra lopp. Roslagsnatta, 5 km, går i Norrtälje den 6:e eller den 7:e juli. Österåkersmilen i mitten på juni och långlöparnas kväll (10 000 meter på bana på Stockholm Stadion) den 23 augusti.

    Långlöparnas kväll på Stockholm Stadion den 23 augusti kan nog vara riktigt kul. Dock tror jag kravet att man kan springa milen under 45 minuter och det kan du :-).

    MVH

    MVH

    SvaraRadera
  3. Hempa
    Det finns ju en tanke om att pressa mig ytterligare närmare 40 i de tävlingar som är kvar i år. Få se hur långt jag kommer. Ja, planen är att få in mer snabbdistans framöver. Kistaloppet ligger rätt i tid! Bokar.
    Inser det komiska i att en halvmara ligger högre i "viktighet" än 1 veckas semester. Har man löparhuvud eller?

    Lennart
    Det är Österåkersmilen som blir Grönan. Runrundan springer jag så då ses vi!? Långlöparnas har jag läst om också Verkar vara ett bra arrangemang.

    SvaraRadera
  4. OK, jag missförstod :-). Tyckte väl att det var lite konstigt att du valde Grönan istället för Runrundan :-).

    Vi ses :-)

    SvaraRadera
  5. Well, ibland har man inte något val. Förhandlingen med familjen du vet.

    SvaraRadera