måndag 16 maj 2011

Varvet väder

Så här några dagar innan loppet börjar man snegla på klart.se, vädret. Förra året la jag till +10-12 minuter på min tid på grund av vädret och annat. Kom inte in i någon lunk utan fick slita mycket hela vägen. Inget roligt lopp. Försöker tvärt om att tänka på den sköna känslan jag hade under Kungsholmen förra helgen. Flöt iväg i klungan på det sätt som jag kommer att göra i helgen. Dessutom ser vädret riktigt bra ut. + 15 grader bara. Då kan det väl inte bli + 27 grader i år igen?!

Vilovecka med allt det innebär. Rastlös och konstig i kroppen. Längtar till min planerade jogg i morgon.

3 kommentarer:

  1. Allt i sin ordning, man ska vara lite rastlös och konstig i kroppen innan en stor tävling. Intala dig själv att du är i kanonform och att du ska njuta av loppet. Och framförallt kom ihåg att desto mer smärta under loppet, desto skönare är känslan direkt efter mållinjen!

    SvaraRadera
  2. Det kommer att gå bra för dig oavsett väder, det vet jag :-) och du......

    Jag såg på inbjudan till Runrundan att de som avslutar Runrundan under 1:39 får en "silvermedalj" istället för de vanliga "bronspengarna". Det kanske vore något att satsa på efter Göteborgsvarvet :-)

    MVH

    SvaraRadera
  3. Hempa
    Tack för stödet Hempa. Hoppas ändå på mindre smärta i år men bättre resultat. Men det är ju tävling så att kör ju så att smärtan kommer ändå.

    Lennart
    Anmälde mig till Runrundan nyligen. Ja, varför inte gå för silver.

    SvaraRadera