lördag 4 juni 2011

Hur får man till träning i hettan?

Altanbygget är nu klart. Barnen har intagit de skuggiga delarna. Problemet för min del är att nu få till den träning man har tänkt sig. Haltande vecka (nej jag är inte skadad) har det varit med morgonjogg och morgonpass samt en improviserad 4x4 intervall. Det har varit ett saxande för att få till dessa pass. Nu återstår de lite längre passen så här i slutet av veckan. Har inte haft tid att få till dem tidigare. Problemet är såklart nu värmen. Tidsmässigt skulle det vara perfekt att köra mina 10km inklusive 20 min fartlek just nu. Men med 25-30 grader där ute så lockar det inte. Får ju inte till den kvalitet man önskar. Sliter mer än bygger upp. Temperaturen går ner under 23 först efter kl 22 ikväll när solen går ner. Asch får nog bli ett pass tidigare i alla fall. Kör skogsrundan vid IP och Skavlöten.

4 kommentarer:

  1. Knäck upp en öl och njut av den nya altanen!

    SvaraRadera
  2. Kör i Skavlöten så kan du ta ett bad sen. Det är härligt att hoppa i vattnet efter en löptur :-).

    Enligt min granne är det ca 18-19 grader varmt i vattnet :-).

    MVH

    SvaraRadera
  3. Håller helt och hållet med Lars! :-)

    SvaraRadera
  4. Attans vad rätt ni har. Skulle läst era svar innan jag stack iväg. Fortfarande känner jag av sviterna ifrån passet i lördags (och långpasset igår). Det märks föresten på era inlägg att ni har en lite mer relaxad inställning till löpningen just nu, när ni återhämtare er efter Marathon.

    Lars/Hempa
    Hm, tar en öl nu istället kanske?

    Lennart
    Låter varmt i sjön. Den är ju liten och blir varm snabbt. Tog ett dopp i barnens pool istället.

    SvaraRadera