lördag 14 maj 2011

Blogger eller jag i radioskugga?

Märklig blogger vecka med tekniska problem som har raderat en del inlägg och kommentarer. Har försökt att läsa inläggen och kommenterat, men jag ser att en del av de kommentarer jag lämnat nu är borta. I den analoga världen (det känns som 100 år sedan) fanns ju begreppet radioskugga. Är det detta som drabbat oss den här veckan?

För egen del tror jag att det är fallet. Har i post Kungsholmen runt yran under veckan lufsat runt i sköna distanspass ute i vårterrängen. Inte levt enligt instruktionsboken heller när det gäller variation av bana utan sökt mig till den runda där jag springer längs vattnet så mycket som möjligt. Den slingan ligger nedanför en kraftig sluttning också så att FM radion ibland får lite dålig kontakt. Radioskugga helt enkelt.

Nåväl, även om jag har hållit mig till samma bana har jag varierat passens innehål iallafall och klämde faktiskt in ett intervall flyt pass i början av veckan. 2x 4, 2x2, 2x 30s som jag stal med stolthet ifrån något av alla Szalkais program. Han har säker också tagit det av någon. Det kändes fint när jag väl var varm och tryckte igång det korta steget som jag nu börjar bli mer bekväm med. Hälsenorna var helt borta i helgen men nu börjar de komma tillbaka igen. Också en allmän seghet. Dvs allt är som vanligt när det gäller formtoppning för min del. Den här gången körde jag dock igång vilan 2 veckor innan istället för som tidigare 1 vecka innan. Hoppas med detta upplägg nu vila ikapp så att senorna läker och att segheten försvinner.

Den kommande Varvet veckan är dock långt ifrån en lugn vecka på kontoret tyvärr. Först två dagar distansarbete och hundvaktande i Norrland. Sedan utlandsresa med jobbet onsdag - fredag där jag förhoppningsvis kommer hem fredag kväll sent. Inga flygplansförseningar då tack. Men vad göra. Positiv inställning, mental träning och vara klok när det gäller att ta vara på den vila som bjuds. Så förväntningarna på resultat i Varvet är därför ödmjukt realistiska med den här uppladdningen. Sedan får vi se vad vädret blir i år. Mina resultat blir kraftigt försämrade i över +25  grader. Inte min te´ kopp direkt. Den kan bli pers vid goda förutsättningar och med min utveckling i bagaget, men också +15 minuter på min bästa tid om nu vädret bestämmer sig för att vara på toppnivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar