lördag 7 maj 2011

På rätt väg - 10 km tävlingsrapport

Fin dag på många sätt. Kröp förhoppningsvis under 44 minuter idag på 10km. Väntar på den officiella tiden. På den egna klockan var det dock 43.55. Utvecklingen håller i sig och om den här tiden står sig så är detta alltså ca 1.30 snabbare än premiärmilens 10 km i mars. Känns bra i kroppen fortfarande nu så här i soffan. Får se i morgon när jag sticker ut på det sista långpasset om benen protesterar.

När jag gick ner under 45 i oktober 2010 var det klackarna i taket. Olika skador, längdskidåkning och vinter uppehåll i löpningen gjorde att jag låg kvar på en platå. Perset i oktober var islossning. Idag var det mer ett pers enligt plan som ändå känns väldigt bra såklart.

Löpningen idag då? Tja flöt iväg på lätta ben i god fart men kände att värmen påverkade. Nu var det svala vårvindar i luften så att det dämpade. Banan är ju ganska lätt med några av de backar som är med i Stockholm Halvmarathon. Försökte trycka på i slutet av loppet och fick till en ökning av tempot. Det orkade jag inte hålla och fick kämpa de sista 2 km för att hålla ihop. Men med det här flytet i steget så ser jag verkligen fram emot Varvet. Ska bli kul!

4 kommentarer:

  1. 43:53 står det i resultatlistan. Grattis!!

    Det kommer gå finfint på varvet för dig!

    SvaraRadera
  2. Grattis!
    Gick du på max?

    Det här vet du bäst själv men med tanke på tidigare känningar i hälsenorna så kan det vara en bra idee att vänta några dagar med långpasset.

    MVH

    SvaraRadera
  3. Härligt, grattis! Du ska se att det lossnar lite nu och det ser bra ut inför Varvet nu!!

    SvaraRadera
  4. Hempa
    Jo, hittade resultatet efter jag läst din kommentar. Tack för suporten.

    Lennart
    Ja, jag släppte på bra igår men det känns bra i kroppen. Orsaken till långpasset är att jag inspireras av Mats Erixons Varvet program och han har lagt tävling 5-15km lördag samt ett 2 timmars prattempo pass på söndag. För min del blir det lätt meddellång distans och inget långpass.

    Staffan
    Tack. Ja trotts känningar och seghet så fanns det en förbättring i kroppen.

    SvaraRadera