söndag 8 maj 2011

Snitt tider - 10km Kungsholmen runt och Haruki Murakami

Laddade in passet i dagboken och tittade på snitt tiderna och hittade något intressant. Nämligen orsaken till att jag inte hade mycket kvar de sista 2 kilometrarna. Lade visst in en spurt.
Pulsen på km 7-8 (6-7 nedan) är ju också lite högre vilket förklaras av att där låg backarna i det här loppet.


Föresten måste jag till Varvet ställa in km snitten per automatik. Klockade mig själv på km noteringarna i lördags vilket inte är helt optimalt eftersom jag missade 4 km skylten i ansträngningen!

Rolig helg på de bloggar jag följer. Personliga rekord, slit med långpass, funderingar på skador om de känns eller inte, logistik problem, anpassningar till famliljelivet och tävlingssug. Fasiken vad löpning är härligt!
 Kommer osökt in på den bok jag just lämnade tillbaka på biblioteket. För letar ni efter läsning om löpning rekomenderar jag den Japanske marathon löparen och triatleten Haruki Murakamis självbiografiska, "Vad jag pratar om när jag pratar om löpning". Underbar story i botten, han röker 20 cigaretter om dagen och driver Jazzbar när han börjar att löpa i samma veva som han vinner en författartävling. Säljer baren och blir författare. Men boken handlar inte om det så mycket. Den handlar om en 60 årig författare som sprungit i tiotals år som berättar om vad löpning är för honom. Löparglädje!

2 kommentarer:

  1. Håller med om att Murakamis bok är fantastiskt bra. Jag har undrat några gånger om det bara är löpare som gillar den. Man borde testa boken på en soffpotatis någon gång.

    Grattis till bra tid på Kungsholmen förresten!

    SvaraRadera
  2. Hej Lars
    Tack! Välkommen till min sida om löpningen.
    Fick faktiskt boktipset ifrån en som läser deckare och har sedan läst positiva recensioner på DN Kultur. Och på sist nämda redaktion borde det väl finnas en och annan soffpotatis.
    MVH

    SvaraRadera