onsdag 2 november 2011

Högt tempo i livet - lågt tempo med uppdateringar

Well, livet springer på, så även jag. 178km i oktober är helt ok och nu siktar jag på att göra någon månad över 200km under vintern. Volymökning är inte fel för min löparutveckling ser jag om jag tittar i löpardagboken. Har också fått en litet lyft av tävlingarna i oktober. Känner det på träningen. Den här tiden på året är bra för mig som inte fixar värmen. Kanske Frankfurt marathon nästa år, vem vet.

Annars så har det varit fullt upp på jobb och hemmafronten. Resor med jobbet och en massa andra aktiviteter har gjort att jag har prioriterat träning men inte uppdatering på det här stället. Försöker planera så att jag får till pass på luncherna igen. Det är ett praktiskt sätt att få 5-6 km återhämtningslöpning och få springa i dagsljus. Har flexat ut lite tidigare några dagar, ligger bra till i tidbanken efter en lång tid med mycket jobb, och tagit mina intervallpass under sena eftermiddagar. Härligt!

Kände mig riktigt sliten i måndags. Det var då ett enkelt beslut att inte ta med löparutrustningen på min jobbresa måndag-tisdag. 2 dagar helvila var rätt känner jag i vaden och foten. Segt att få igång kroppen idag, speciellt den första tröskelintervallen hade inget imponerande tempo eller puls.
Det blir nog inte roligare än så här idag. Nu väntar lite distans innan helgen då jag kör tröskel/fartlek på lördag och runt sjön på söndag (ca 22km).

2 kommentarer:

  1. Det är många som har fått ihåp många kilometer i oktober. Hur nu det kommer sig....

    Går själv och funderar på en höstmara nästa år. Blir det ont om plats och om man inte vill åka så långt finns Åland Marathon också. Får se vad det blir...

    MVH

    SvaraRadera
  2. Ja, jag såg det på Jogg.se. Du nådde nästa månadsrekordet. Ja, som sagt hur gick det till?
    Det är ju poppis att springa lopp så det gäller ju att vara ute och anmäla sig i tid....

    SvaraRadera