söndag 6 november 2011

50 på 4 pass - svider i ögat

Japp, förrra veckan tangerade jag 50 km. Slutklämmen blev ett långpass runt sjön här hemma. Går inte att ta en kortare väg när man har en sjö ivägen. Bra för långpass alltså. Ganska exakt en halvmara runt sjön. Har inte sprungit runt sjön sedan den där varma dagen i början av Juli då jag sprang/gick Runrundan i +31 grader. Idag var det svalare men ändå inte klockrent. Känner nu att det svider lite i ögat. Precis som för hustrun innan hon fick sin förkylning. Får se vad detta landar. Som det känns i kroppen nu kommer detta inte bita på mig. Då brukar det vara värre än så här. Har ändå planerat vila måndag. Får se hur det känns på tisdag. Kanske blir så att distansen går före intervallerna (10x2) den här veckan. Roligt med fartleken i lördags. Finns det krut i kroppen så blir det lite lek med farten under distanspassen framöver.

Enligt planen ska jag upp 5km till den här veckan för att tangera mitt veckorekort på 54.82km. Får se hur det går med det. Har tänkt mig backe den här veckan igen och ett 90 minuters långpass. Så ser planen ut.

2 kommentarer:

  1. Långpass runt skön låter härligt. Såg på jogg att du inte sprang exakt som Runrundan. Du sprang lite närmare vattnet vid Täby Kyrkby och södra delen av sjön. Din runda såg ut att vara trevlig.....

    SvaraRadera
  2. Japp, nere vid vattnet är det en härlig runda. Dock går det inte så snabbt. Svår terräng. Uppe på vägen går det snabbare.

    SvaraRadera