lördag 19 november 2011

Brickpass idag - Mitt första någonsin

Mitt under mitt cykelvarv runt sjön slår det mig att det kanske är dags att testa foten. Eller egentligen hälsenan som jag den här veckan vilar. Varför då inte köra ett cykelpass och sedan löpa några lätta kilometrar. Det har jag ju aldrig gjort. Fick ny energi där efter 15km på cykeln och jag började planera, för det oplanerade bytet till löpning.
Använde idag ett superunderställ för första gången den här hösten (tja för det är väl inte vinter än?!). Började på cykeln planera för att ta av mig jacka, byta skor, ta av hjälm och mössa. När jag då rullar in till hemmet lägger jag några minuter, ingen superväxling här direkt, på att ställa om till löpning. Hinner då vila så pass mycket att jag inte direkt känner av den stelhet som vad jag förstår är så typisk för det här sportbytet. Men det är med en klumpig känsla som jag börjar springa. Mycket lugnt idag eftersom jag också vill testa min hälsena och fot. Det är riktigt roligt faktiskt. Något helt nytt. Sitter nu och läser att jag gjorde ett helt enligt instruktionsboken rätt premiär brick pass. ca 1 timme på cykel och sedan 3-5km i 60-70% av maxpuls.

Roligt att göra ett sådan här test den här lugna återhämtningsveckan när jag läker min hälsena. Den skada som jag fick direkt i de nya skorna i augusti. Nu får jag se hur senan känns i morgon. Är den bra så blir det lite lätt löpning och simhallen. Om jag nu får med mig barnen återstår att se. Sedan går jag på det igen. Fortsätter mitt program. Inte direkt på en 55km vecka men över 40 i volym i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Jaha, snart är du en triathlet :-).

    Det är bra träning det där!

    SvaraRadera
  2. Well vi får se vad det slutar....

    SvaraRadera