tisdag 15 november 2011

Ingen träning på 2 dagar vad skriver man om då?

Jo, planen är alltså att vila vader och fot den här veckan. Alternativ träning står på programmet. Resultatet hittills är lite styrkeövningar. I övrigt noll. Planen är i alla fall att komma ut på cykel någon timme. Får se hur det går med de minusgrader som nu börjar att visa sig.

Har istället i början av den här veckan besökt ett nytt land på listan över länder du ska besöka. Den här gången var det faktiskt Estland som jag av någon anledning inte kommit iväg till förrän nu. Mina kollegor var faktiskt lite fundersamma över varför jag inte varit i deras fantastiska land tidigare. Well, man behöver pass fortfarande för att åka till Baltstaterna. Har nu rest så mycket inom Norden att vanan att ta med passet på utlandsresor försvunnit. Blev dock upplyst om detta på flygplatsen. Så det blev lite ändrade flygtider... Nåväl, nog om det. Väl framme så var nu klockan 2 timmar mer (pga tidsskillnad) vilket gjorde att planerna på någon mer utförlig styrketräning lades på hyllan. Några enkla övningar bara. Fokus på tåhävningarna. Dom hoppar jag aldrig över. Arbetsdagarna på resa är ju maximerade och när jag väl kom hem så är man mycket nerkörd. Så ingen idé att genomföra någon form av träning.

Mycket snabbt har på det här sättet två dagar passerat på min alternativa vecka. Dags att trycka upp pulsen på cykeln. Återkommer.

2 kommentarer:

  1. Ja, nu börjar det bli halt ute. Asfalten var glashal ikväll när jag sprang till och från Täby IP.

    Ska du inte träna simning som alternativ träning. Du har tidigare pratat om simning, triathlon, etc

    SvaraRadera
  2. Jo, hade möjligheten att cykelträna på lunchen i veckan. Då hade nästan all frost försvunnit. Lite bökigt med broddar redan nu. Får hitta en annan lösning till veckan. Testade rullskidor i backe igår. Men bara 40 min.
    Simmhall och cykel blir det i helgen.

    SvaraRadera