söndag 20 november 2011

Då avslutades alternativ veckan med 2500m simning

Då fick jag iväg barnen också till slut. De fick plaska av sig i lekområdet medan jag hittade en bana som jag till största delen av passet fick för mig själv. Startade med 500m insim. Armarna brukar protestera direkt men eftersom jag är rätt så utvilad kom inte protesten idag. Hade inte planerat passet mer än att jag skulle försöka hålla på i en timme i alla fall. Snabbt klar med de första 500m insimning. Sedan var beslutet lätt, 10x100m och jag prövade/utmanade mig själv med start 2 minuter. Dvs försöka lägga max 2 minuter på 100m inklusive vila, innan jag startade nästa 100m. Serien blir då total 1000m på 20 minuter inklusive vila mellan varje intervall. Ramlade in på ca 1min och 35s på den första och insåg då att detta kommer att gå. Snittet på de 10 hamnade nog på 1min 40s. Mycket nöjd. Ville också få till variationen och la in en medley på 500m innan jag simmade av 500m.

Well då fick jag in den sport jag är bäst på i min alternativ vecka. Orsaken till att jag inte kör med simning är att jag känner mig ganska klar med den grenen. 8år med 3-7 pass i veckan med ett kortare sommaruppehåll tar sitt. Simning är ju en ganska ensam sport. Kräver mycket fokus och vilja för att klara av att köra längd efter längd. Du är ensam med dina tankar och det enda du ser är botten och ibland dina sim kamraters fötter. Annat med löpningen. Då kan du vara social och du kommer ut i naturen. Men det är klart att det kändes bra att simma, på riktigt igen. Sista armtaget i bassängen var det inte.

Löpningen tar nu vid igen. Jag kommer att justera mina ilägg och köra laser på min hälsena under nästa alternativ vecka. Om nu inte skadan blir mycket värre innan dess. Då får jag köra en tidigare paus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar