söndag 18 september 2011

Tillbaka - värmeträning i Turkiet

Ok, tillbaka igen i behagliga temperaturer. +15 och lätt distans på 11km fick det bli ikväll. Tog flyget till Turkiet förra söndagen och kom hem idag. En vecka vid poolen är inte helt fel. Fick ihop tre rundor där nere och det på morgonen. På dan var det mellan 31- och 41 grader. Mest runt 36. Inte mycket solbränd faktiskt. Solen undvek man ju så gott det gick.

Ja, fick inte till någon längre rapport efter Kistaloppet. Det blev ett sån´t där lopp där jag kände efter 4km att idag går det inte. Hade samma dagsform i Stockholm halvmarathon förra året. Lite för varmt för mig, något skräp i kroppen, inte i form helt enkelt. Även om jag nu i efterhand öppnade för hårt så tror jag inte det hade haft någon större betydelse. 10km i bra tempo är inte helt fel som träningspass. Det som var roligt med loppet var också att jag fick träffa Lennart till slut. Missade ju varandra på Runrundan tidigare i somras. Värmde också upp med Morgan som hade mycket roligt att berätta.

Well, nu är det åter jobb igen. Nästa lediga dag är till jul! Ska kika in planeringen jag gjort inför Hässelby. Får se om jag kommer iväg på något lopp till. Sickla ser intressant ut. Nåväl. Läggdags.

1 kommentar:

  1. Välkommen hem! Skönt med en resa till Turkiet så här när hösten är i antågande.

    Ska bli kul och se vilka pass du har på gång inför Hässelby och visst ser Sicklaloppet intressant ut. Har också funderat på det men får se hur jag gör.

    SvaraRadera