torsdag 22 september 2011

Lidingöstafetten idag - körde 4km 17:19

Har ingen aning om vad som väntar idag. 4km är ju ingen lång sträcka med eftersom det är Lidingöterräng så kan det ju vara mycket kuperat. Vi får se helt enkelt. Det är 10 lag ifrån jobbet som ställer upp så det är en rolig grej helt enkelt. Har Garmin med så vi får se vad snittet blir. Ännu ett formtest alltså.

I måndags var jag inte med på banan. Har varit trött hela veckan. La mig tidigt i onsdags, ändå trött igår så vi får se hur mycket som är kvar av tröttheten idag.

När det gäller skador så har jag haft ont i fel fot nu sedan jag köpte de nya skorna. Fick ju kraftiga skavsår när jag försökte laga mina gamla skor. Min analys är att jag sedan tog ett annorlunda steg under läkningen för jag fick ont i fel fot. Har inte haft ont under själva löpningen så det har inte varit ett problem. Det har gjort ont under hälsenan och under hälen på mornarna. Typisk hälsporre alltså. Men har haft detta tidigare som ett symptom på överträning. Har då kört tåhävningar, kompressionsstrumpor och diklofenak. Började med sporadiska tåhävningar men nu kör jag dem mer diciplinerat samt även piller då. Nu har det släppt! Kände inget idag. Mycket skönt.

Nej, nu är det dags att åka till jobbet.

Ok, det blir inget nytt tävlingsinlägg. Utan jag fortsätter med dagens tidigare text. 4k i stafettform var det idag i backig lidingöterräng. Snittade 4:21 enligt Garmin. Officiellt kom jag in på 17:19 på min första sträcka. Började mycket försiktigt. Det är så jag ska göra. Det passar mig bäst inser jag. Var smart att ligga på defensiven också eftersom 4k slingan inleds med 2 km med några kraftiga backar. Sista 2 km i stafetten är de sista kilometrarna på 30 k loppet. Dvs dom är lite plattare. Syns tydligt på tiderna där jag gör 4,03 på sista kilometern. Nåväl, nog med tider. Vi var som sagt många lag ifrån jobbet och vi kom in som nr 1. Vi har firat med Pommac!

Känner i lår och vader efter insatsen. Var bra träning det här. Styrketräning. Långpass senare i helgen för att jämna ut. Nej jag ska inte ta något långpass på Lidingö. Stafetten fick räcka.

2 kommentarer:

  1. Det är inte bara jag som är trött nu förstår jag. Funderar på att prova D-vitamin. har faktiskt köpt en burk men inte provat.

    Visst är stafetter roliga. Löpning är en individuell sport och det är kul att springa i lag.

    Långpass i morgon såg jag, det blir nog bra efter Lidingöstafetten.

    SvaraRadera
  2. D-vitamin. Trodde det bara var magnesium som gällde för löpare. Kör en sån där vitamintablett sport för att säkra upp behovet av vitaminer.

    Stafetten var rolig som laginsats. Inte bara tiden är viktig.

    SvaraRadera