tisdag 6 september 2011

Intervaller med A - laget

i fotboll. Jo de hade träning när jag körde intervaller igår. 12 x 400 blev det och snittade 4.10 i fart. Dvs, började med 1.44 och låg sen mellan 1.42 och 1.36. Vet inte om det var temperaturen utomhus som nu börjar komma ner i behagliga nivåer eller om jag hade återhämtat mig ifrån helgen. Måndagens distans blev tung med högre snittpuls än vad jag hade på intervallerna!? Dagsform , väder och vind har en stor betydelse.

Annars är det märkligt med hur benen känns och hur det sedan blir när man börjar springa. Igår var benen tunga, men löpningen gick lätt. Inte allt för bra väder idag för lunchlöpning, får se hur de blir. Annars så återstår bara en lättare distans innan Kista på lördag. Ska bli intressant att springa lopp igen. Kl 14 står vi på startlinjen. Det kommer att vara många sub40 löpare på plats. Extra belöningar för de som går under gränsen i loppet. Borde leda till bra kvalitet på täten.

2 kommentarer:

  1. Bra! Är 4:10-fart din 5 km fart? Har för mig att det var 5 km-fart programmet angav för korta intervaller.

    Jag har också tränat när andra har tränat fotboll. Vet inte om det var A-laget men troligtvis. Jag tror inte att så många andra får träna på gräsmattan.

    SvaraRadera
  2. Ja, det verkar vara helig mark det där gräset.

    Mitt pers på 5k ger ca 4.14 har jag för mig, så jag 4.10 i snitt på 400 ingarna var under. Var dock ingen plåga att köra i den där farten. En lyckat kväll helt enkelt.

    SvaraRadera