lördag 10 september 2011

Kistaloppet idag

Då var det dags för höstens första lopp för min del. Formstatus har jag rapporterat om i tidigare inlägg så där finns inte mycket att tillägga men än en sammanfattning som lyder. Formen är på uppgång, frågan är var den nu är? Det får jag svar på idag. 10 kilometer förortslöpning i Kista. Vet faktiskt inte om banan är kuperad eller flack. Det får eftermiddagen utvisa.

Den här veckans träning blev inte som jag tänkt mig. Mer vila än planerat faktiskt. Efter 12x400 i tisdags hade jag tänkt mig en kort lunch distans och en kvällsdistans. Detta för formbyggande volym inför Hässelby. Nu blev det en toppningsvecka istället där jag bara fick till det korta lunch passet fast på kvällen istället. Ingen idé att ta igen det igår utan det fick bli toppning istället. Blir bra det också.

Nästa vecka blir det också mycket annat och lite tid för löpning. Tänkte försöka satsa på att hålla farten uppe främst med kortare snabbare pass. Men även någon "lunchjogg" dvs bara ut och springa lätt den tid som bjuds. Veckan därpå ser bättre ut och då hoppas jag komma tillbaka igen med intervall, tröskel och långpass.

Men nu, dags att fylla på med lite vatten. Ta fram tävlingsutrustning. Nu kör vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar