tisdag 9 augusti 2011

Tillbaka från semester,bihålor & helvila

Då är jag tillbaka även på löparbloggen. Det har varit en sommar som inte blev som planerat. Runrundan gick i hetta och det följde troligen med mig, så här med facit i hand. Kände mig återhämtad och körde igång sommarträningen. I mitten av juli kände jag dock att jag inte fick respons på träningen och la därför in extra vilodagar. Men det hjälpte inte utan jag blev segare. Till slut kände jag något i halsen under ett intervallpass och avbröt direkt. Dock försent och sen var det kört. Bihåleinflamation i bihålor som inte jag visste fanns. Lite anatomi på köpet. 10 dagar helvila med pencelin. Var nog slutkörd helt enkelt.
Nu är jag igång igen med några distanspass förra veckan samt ett kortare tröskelpass i lördags. Helt klart mer klipp i kroppen nu när jag har fått vila även om farten inte ännu finns där. Tar nu träningen lite mer på känsla, har min träningsplan klar för mig, ökar mängden och intensiteten försiktigt. Får sedan se hur målen för hösten landar. Kistaloppet kommer jag att köra, får nu se om det blir något lopp i augusti som jag tänkte innan uppehållet.

2 kommentarer:

  1. Trist med sjukdomen mitt i sommaren, hoppas du kunde njuta av semestern trots allt!

    Det tar väl ett par veckor sedan är du tillbaks i nivå med innan Runrundan. Till dess kan du ägna dig åt njutningslöpning utan att behöva stressa kroppen.

    SvaraRadera
  2. Japp, lite omstart är det. Men som du skriver Hempa så får man njuta av den också.

    SvaraRadera