måndag 29 augusti 2011

Ny träningsplanering klar

Då har jag kvitto på var jag står träningsmässigt. Nästa på samma nivå som innan uppehållet. Räknar med att vara tillbaka efter den här veckans träning. Tog det lite lugnare förra veckan. Eller rättare sagt, ökade inte mängden utan jag la in ett intervallpass istället och ökade på mängden på långpasset.
Dags för nya intervaller den här veckan. Det blir långa intervaller igen faktiskt. De korta spar jag till nästa vecka. Kommer att köra på bana den här gången för att få max fart test. Tänkte försöka vrida upp farten något ifrån milperstempo (4.23) till att pressa mig till en intervallstege runt 5k pers tempo (4.15) och hoppas att ökningen ska hålla hela vägen.

Riktigt varmt i lördags. Tog en kuperad skogsrunda som landade på 14k i långpasstempo. Det här med värmen igen. Nu vet jag att i värme säkns min förmåga kraftigt. Därför tynger jag inte mig mentalt med den relativt sega tiden. Faktiskt blev tiden ganska bra med de förutsättningarna. Nästa vecka blir det +15k på långpasset.

Ökar nu upp mängden den här veckan med ett lite längre distanspass och längre långpass.

2 kommentarer:

  1. När ska du köra intervaller? Jag tänkte försöka ta mig ner till IP för ett pass på torsdag kväll. Förmodligen lite kortare intervaller, eventuellt en stege eller 12*400.

    MVH

    SvaraRadera
  2. Har möjlighet att köra intervaller tisdag eller onsdag den här veckan. På torsdag har vi gäster så då går det inte.

    SvaraRadera