söndag 14 augusti 2011

2 veckor igång igen - tålamod

Nu är det två veckor sedan jag fick igång löpningen efter mitt ofrivilliga 10 dagars uppehåll på grund av inflamationen i bihålorna. Har kört distans i terräng med en del fartinslag. Den här veckan ska jag smyga mig upp till "normala" 40k igen med lite fartlek och en kortare snabbdistans som kryddor till distanslöpningen. Det är lopp i Södertälje i helgen och jag hade en tanke om att springa där. Som status är nu lägger jag den energin på träning istället och satsar på full comeback på 10 k i Kista.

Med två veckors komma igång träning i bagaget upplever jag det som att jag har klarat flåset bättre än styrkan. Det är lättare att hålla lite högre fart på passen än innan uppehållet. Men jag har fått träningsvärk känning i ryggen, benen etc. Blir motiverad att köra lite styrka för en gångs skull. Brukar inte vara favoriten annars. Rent generellt börjar jag bli lite mer löpningsmotiverad. Har varit lite si och så med det i sommar, även innan uppehållet. Distanslöper nu på och ser fram emot mer motivation.

2 kommentarer:

  1. Om jag har ett träningsuppehåll brukar jag tappa motivationen men motivationen kommer tillbaka när jag får kontinuitet i träningen.

    Du kanske kan springa i Södertälje och se vilken tid du ligger på nu efter sommaren. Jag är riktigt sugen på det, men jag har Stockholm Triathlon så något lopp i Södertälje går inte.

    MVH

    SvaraRadera
  2. Just det, du har ju Triathlon examen.

    5k i Södertälje på lördag är intressant. Som ett test på var jag står just nu. För att optimera träningen. Tävla ger ju lite extra. Men kl 18 nere i Tälje kräver en del förhandling där hemma...

    SvaraRadera