onsdag 31 augusti 2011

Intervallrapport ifrån cykelvägen

IP var fullt av knattar som prövade alla friidrottsgrenar som finns. Inklusive löpning. Får kolla in klubbens planering nästa gång innan jag drar iväg. Barnen testade spjutkastning och kanske var det den grenen som fällde avgörandet!? Japp, det blev cykelvägen idag igen.
Nu vände jag hem och körde intervallerna på min vanliga plats, cykelvägen. Insåg idag att cykelvägen lutar något, så att intervallerna åt ena håller går utför medan de tillbaka åt uppför. Avancerad logik där. Ser därför mycket positivt snittet på de 1500 m som jag körde 4 gånger idag där jag ökade i "uppförsintervallen". La till lite extra vila, 2 minuter gång, för att få extra tryck och för att slippa syran på slutet som kom förra veckan. Nu blev snitthastigheterna också precis som jag ville ha dem, 4.25 - 4.23 -4.19 - 4.16 . Förra veckan var snittet 4,24 och den här veckan 4,21. Dessutom med lägre puls. Äntligen går det bättre och det är skönt efter en tid med sjukdom och seg träning under sommaren. Ja, man får glädja sig över det lilla.

Nu blir det återhämtningspass, lätta 6k på jobbet och sen ett tröskelpass på kanske 7-8k, sedan ett lugnt långpass 16-17k. Spännande att se vad jag kan göra på tröskelpasset i fartväg utan att pulsen sticker. Blir ett formtest. Ska kolla in vad McMillan säger och vad kroppen säger där på fredag.

Nu har ena dottern bestämt sig för att testa trumpet här under hösten. Det kanske blir fler löpturer nu när hon ska öva. Andra dottern kör fiol och har gjort det ett tag. Det börjar låta så pass bra att jag gärna stannar hemma och lyssnar. Undrar hur det blir när de övar samtidigt!?

Godkväll!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Härligt att det börjar ta sig! Nu kommer det att gå fort framåt :-).

    Jag brukar gå ner till IP efter 19.30 för då brukar alla vara klara. På helgerna brukar det också gå bra på förmiddagarna. Det kan dock pågå fotbollsträning samtidigt med det brukar vara OK, Det brukar också vara fler löpare där då så alla samsas.

    MVH

    MVH

    SvaraRadera
  2. Ja, är tillbaka på nivån innan jag blev sjuk så nu bygger jag vidare.
    Ja, vi får intervalla sent. Så länge det går innan det blir mörkt.

    SvaraRadera