torsdag 11 augusti 2011

Skavsår och Nike structure Triax 14

Då blev det nya skor efter att försöket att laga mina gamla New Balance misslyckades. Kraftiga skavsår blev resultatet av lagningsförsöket. Kör amerikanskt på fötterna av en händelse. Har sedan tidigare Addidas Tempo och nu Nike Triax 14. Jag är ju pronerare och behöver dämpning. Med Nikes gas tämpning fick jag på köpet en lättare sko än de övriga som jag provade. Nu blir det Compeed på hälarna och fortsatt distansnötning för att komma tillbaka ifrån mitt ofrivilliga uppehåll.

Körde styrka och den känns ovanligt mycket. Ett lite längre pass i helgen och fartlek nästa vecka. Sen bör jag vara ikapp för att kunna lägga in ett intervallpass.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Trist med bihålorna under semstern men kul att du ska springa Kistaloppet. Det ska jag också. Då kanske vi ses där.

    MVH

    SvaraRadera
  2. Hej Lennart!
    Japp, jag får komma igen. Ska bli intressant att läsa om dina Triathlon upplevelser. Dvs, hur det är att tävla.
    Vi får boka en plats att träffas på när det blir Kista.

    SvaraRadera