tisdag 21 juni 2011

Premiär på bana med VIP

Japp, då var det min tur att köra det VIP pass som var med i RW. Roligt att läsa om andra bloggare som har testat detta pass och nu köra det själv. Med tanke på vaden och hälsenan så blev planen att köra ett flyt intervall pass och då 2x 2400. För min var planen att lägga mig något sämre än mitt milpers och göra Marathon 400 hundringen på 1.58 (ca.4.50) och den andra på 1.48 (ca 4,20). Dvs, enligt räkneexemplet i tidningen. Landade rätt hyfsat på de här tiderna, de flesta snabbare enligt min Garmin förutom den första som jag bommade med 2 sekunder. Långt ifrån 90% puls idag utan snarare 80%. Mina ben hängde dock inte alls med. Har kört hårt sedan Varvet och det börjar nu kännas. Min vad och häl brukar tala om för mig att det är dags för lite mindre intensitet. Sparar mig nu till en snabbdistans (5k blir det nog) under helgen och sedan blir det bara att bygga veckovolym med distans på lättare underlag. Lite lättare snabbhet står det på programmet också innan det är dags för Runrundan 21,2.

Härligt att vara på bana också. Ingen trängsel direkt på IP även om jag hade sällskap en kort stund av två spurtare. Blir fler gånger i sommar när det passar.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Visst är det kul på bana! Kul att du tog dig dit. Funderar att ta mig ner i helgen för det där passet som heter Dävulsstegen i RW. Det lät tufft :-).

    MVH

    SvaraRadera
  2. Hej Lennart

    Ser fram emot att läsa om Djävulsstegen. Kommer naturligtvis pröva den själv i sommar. Men efter Runrundan.

    SvaraRadera