söndag 9 oktober 2011

Oj vad lite mängd det blev

den här veckan. Kom knappt upp i 30km. Orsaken är att jag hoppade över passet igår lördag. Fullt program hos mina föräldrar tillsammans med äldsta dottern. När det blev dags för pass så var klockan lördag kväll. Då blev det soffan istället och beslut om att 200 intervallerna fick bli söndag morgon. Till viss del låg det också i beslutet att jag varit hos kiropraktor för ev sporre, återbesök i fredags. Därför valde jag att vila en dag extra för att få till riktigt tempo på intervallerna. Så veckan kan summeras 6 x1000, stegrad distans och 200 ringar. Mycket fart och mycket vila för mina ben däremellan. Kände idag att det behövs distans i morgon för att behålla flåset på topp. Kör nu fram till torsdag och sedan fokus fram till på söndag. Positivt fokus. Klämmer in 400 ingar på tisdag och sedan distans med några "flyt" 150 ingar på torsdag. Så ser veckan ut.

Dagens 200 ingar då. Jo, fick mäta upp ca 200 med garmin på en halvt igenvuxen löparbana (kolstybb?!) uppe i Hälsingland. Där sprang jag 15 st "Garmin 200:ingar" på mellan 41-44 sekunder/st. Dvs, mellan 3.30 och 3.40 fart, allt enligt klockan. Bra eller dåligt, ingen aning, men så var det. Föresten hade jag missat långbyxor så jag körde med långa strumpor och kortbyxor, fick låna en tenniströja av pappa. Det var +2 grader...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar