lördag 15 oktober 2011

Inför Hässelbyloppet

Då var det dags för Hässelbylopp. Är ju inte där jag tänkt vara tidsmässigt inför loppet. Dvs när jag i januari satt upp tidsmålet för Hässelby var det lägre då, än vad det blir i morgon. Hänger du med? Jag har nu dragit ut ett armband för 42.50 ifrån Marathon.se vilket blir måltiden. Dvs under 43. Nu är det sagt och skrivet i text. Ingen hemlis längre. Utmanande ambition när min bästa tid ifrån maj i år är 43.53. Dvs att skruva ner 1 minut ytterligare. För två veckor sedan nertränad förvisso, fick jag till 45.08, men det var på en betydligt mer kuperad bana. 10 km handlar ju också en hel del om att utmana sig själv, plocka ut precis allt i rätt mängd under hela loppet. Du måste plåga ur allt för att nå pers men, för den delen kan åtminstone inte jag öppna i maxtempo och hålla. Behöver öppna med några "flyt" kilometrar där det ska kännas lugnt för att sedan ha extra krafter på slutet för att pressa ur det sista med måltiden i fokus. Japp, detta är strategin. Ska bli riktigt roligt såklart med "riktig" tävling. Ser det som att jag har träningstävlat sedan sommaren. Men i morgon gäller det. Löparglädje!

2 kommentarer:

  1. Lycka till! Låter som en bra strategi. Vilken tid var det du startade?

    SvaraRadera
  2. Jag kör kl12.00 , som du antar jag. Tävling alltså. Men jag kommer att stå långt bak...

    SvaraRadera