torsdag 6 september 2012

Stege ner till 3.30 fart

Idag körde vi stege med jobbet. Vi var 6 stycket tappra löpare som skulle köra 5,4,3,2,1 minut med stegrande snittfart. Vi blev två grupper där tjejerna körde ett eget race och jag fick två utmanare vilket påverkade mina tider. 4:18, 4:12, 3:58, 3:52, 3:30. Min dag idag. Skönt att få till det. Nu ett längre pass i helgen på det här så kan jag sammanfatta det som en bra träningsvecka.
Tidigare i veckan även ett backass med Peter där vi grillade varandra ordentligt. Hittade en riktigt lång och bra backe på ca 250m. Vi körde 9 st med bra tryck. Jag lunkade den sista eftersom jag hade intervallerna idag. Men riktigt skönt i benen efteråt.

Ja, har nu hittat min melodi för att få kvalitet i träningen. Sparringpartners. Roligt är det också.

Nu är en weekend i Göteborg bokad. Japp, det blir Varvet nästa år igen. Hustrun hänger med den här gången (Hejaklack). Vi åker tillsammans med ett annat team löpare också så det blir en rolig helg.

Länge sedan det var något om skadorna här nu. Men kroppen håller ihop. Så det här med skador är inget jag tänker på längre. Skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar