söndag 9 september 2012

1:a långpasset på över 10 månader - Äntligen!

En härlig söndag morgon kan jag konstatera. Vaknade tidigt, kände mig utvilad. Fullt schema idag. Jag testar långpass före frukost. Så att jag hinner med träning idag. Vilket lyckokast!

Ca 14 km i medioker 5:58 fart eller vad det blev. Exakt vad LSD (Long Slow Distans) handlar om. Solen skiner, klar höstluft, färger i träden, bra musik i lurarna (för en gångs skull, kör aldrig musik under tuffare pass). Perfekt start på dagen.

Nu har jag energi att hugga in på resten av dagen. Först snickeri i köket, lunch med vänner, hämta dotter som kommer ifrån klassresa, buggkurs och sen kvarters "fest".

Långpasset har sin plats i ett löparprogram ur ett träningsperspektiv. Men även för att det är riktigt feelgood.

3 kommentarer:

  1. Söndagslångpass är riktigt skönt. Låter som en perfekt start på dagen för dig.

    SvaraRadera
  2. Såg på jogg att du hade sprungit favoritmilen också :-).

    SvaraRadera
  3. Olof: Om man som jag är morgonmänniska fungerar det. Visst är det skönt!
    Lennart: Jo, det är ju ett kuperat långpass när man lägger in 10km Täby IP. Favoritmilen :-)) !

    SvaraRadera