tisdag 11 september 2012

52km på mindre än ett dygn

Ja, jag luras igen. Det är cykel igen. Fick igår och idag igång min cykling till jobbet. Det är 26km enkel resa och tor blir det, 52km. En lämplig veckomängd tycker jag med tanke på att jag vill ha löpningen främst och Triathlon som en rolig krydda. Nu med min nya racer kapade jag 10 min så runt 1 timme enkel resa är helt ok. Då jag kör träningen till och från jobbet, märket de där hemma ingen skillnad egentligen. Nu när jag kör måndag em och tisdag morgon då trafiken är tung i början av veckan i Stockholm, så är tidstappet jämfört med bil bara runt 10-20 minuter. Helt ok alltså.

Blir lite sugen på att skaffa en Hybridcykel (cyclo cross) så att jag kan lägga på kraftigare hjul och köra även under vintern. Då tappar jag tyvärr lite fart eftersom hybriden går långsammare. Så det får väl bli spinning istället när snön kommer.

Ikväll löpning igen. En kompis som tränar mot Lidingöloppet 30km vill väl köra något tungt. Så det är väl bara att hänga på och sen sova gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar