söndag 23 september 2012

Flög fram idag

Ja, nu är jag verkligen tillbaka ifrån förkylningen. Fick slita för att få upp pulsen på dagens 9km distans. Hade inte tid att köra längre och det var lika bra. Efter intervallerna i torsdags har förkylningen fortsatt att bli bättre. Men idag fick jag förhoppningsvis den sista genomköraren så att förkylningen är över för den här gången.

Har nu nästan varit sjuk i 2 veckor varav 1 vecka med helt träningsuppehåll. Så att säga att jag är i form är väl fel, men det känns riktigt bra när jag nu inte övertränar löpningen. Vilar ordentligt och kör däremot riktigt bra när jag väl kör. Detta är min melodi helt klart. Hoppas nu få till en hyfsad träningsvecka med både simning och styrka samt även lite yoga då jag känner att stelheten är lite på väg tillbaka. På fredag är det stafett med jobbet ute i Lidingö vilket kommer bli riktigt roligt.

Veckan därpå är det uppehåll igen eftersom jag lägger mig under ögonlasern för att ta bort min närsynthet. Då måste ögat läka i en vecka utan svettig träning. Så veckan därpå är det sedan bara att köra gång igen och avsluta denna "icke" säsong med Hässelbymilen. Då många löpare jag känner kommer vara med vilket är riktigt roligt.

Sedan är det vinterträning igen. Jag planerar dock att köra några lokala tävlingar under vintern och sedan köra mot Varvet i maj.

2 kommentarer:

  1. Flög du också fram idag :-)! Det är flera som har haft riktgt fina pass! Kul!

    Vilka lokala lopp tänker du på? Nyårsloppet? Bore Cup?.

    Hoppas att ögonlasern går bra.

    SvaraRadera
  2. Hej Lennart!
    7km i 3:45. Hade du Red Bull i kroppen?:-)
    Jag tänker på både Nyårslopp och Bore Cup faktiskt. Finns det plats för en till i Vallentuna friidrott?

    SvaraRadera