torsdag 13 september 2012

Det blåser kallt!

Idag blev hela löpargänget på jobbet lurade av vädret.

Vi var 6 st tappra som skulle köra intervaller. Den här gången en snabbare stege 1,2,3,3,2,1 för att jaga fart på ett effektivt sätt under lunchen. Problemet var att jag idag kännde av en efterhängsen förkylning och var tydlig mot övriga gruppen att vi kör lugnt. Eftersom jag är "sammankallande" och det är såå roligt att springa med det här gänget var jag tvungen att jogga med. Det gick bra. Förkylningen höll sig på mattan och den gick över. Men uppvärmningen. Vi segade iväg i 6 tempo. Ingen värme fick vi upp eftersom alla hade tagit kortbyxor och kortärmat. Då var det ingen höjdare att börja med 1 min i full fart. Nej, en kille fick lite känning i hälsenan och joggade hem. En annan kom av sig och sprang åt fel håll. Om det nu berodde på vädret vet jag inte...:-) Jag var med i uppsamlings gänget, dvs de som sprang längst bak. Riktigt behagligt. Ska kolla vilka tider vi låg på men härligt att relativt obesvärad trycka på nedåt 4 tempo i några minuter, utan flås. Kanske formen är på väg!

2 kommentarer:

  1. Kul, Vågar du springa lopp snart igen?

    SvaraRadera
  2. Jo, jag har två lopp inplanerade. Lidingöstafetten med jobbet och Hässelbymilen. Kan vi samåka till Hässelby kanske. Vore roligt.

    SvaraRadera