tisdag 2 oktober 2012

Ikväll - sista passet med glasögon

Jo, då var det dags även för närsynta Mathias att laseroperera ögonen. Har sprungit nu i 3-4år med mina glasögon. Ibland med linser, ibland utan glasögon. Men har hela tiden tränat med glasögon ovan vatten. Använde linser i slutet av min simkarriär. Men i morgon är det alltså dags att göra "permanenta" linser.

Ikväll blir det ett sista löppass med glasögon. Planen är så mycket fart som möjligt. Springer nämligen med en kompis som körde Lidingöloppet 30km i lördags och han är nog mer inne på en återhämtningsrunda. Så jag får anpassa mig till det. Kanske köra några 100 ingar på egen hand för att få lite fart.

Måste hålla mig ifrån träning en vcka efter operationen för att inte riskera infektion i ögat. Därför väntar ca 1 veckas träningsuppehåll innan det blir Hässelbylopp. Inte optimalt alltså. Får försöka springa någon kortare sträcka innan söndagen då loppet går. Men 10km i år är mer att bara ta sig runt.

2 kommentarer:

  1. Jag tror inte att träningsuppehållet spelar någon större roll för resultatet på Hässelbyloppet. Inte fysiskt sätt i alla fall. Det kanske är mer psykiskt :-).

    Det är bra att du tar det lugnt. Riskera ingenting med ögonen!

    SvaraRadera
  2. Hoppas på en syneffekt i Hässelbylopet, kanske :-)
    Inser att mitt 4.20 tempo med mkt marginal på Lidingöstafetten är en bekräftelse på att jag är tillbaka och att mitt nya träningsupplägg fungerar. Hässelbyloppet är bara en bonus.

    SvaraRadera