fredag 12 oktober 2012

Min Plantar faciit skada läkt efter 1år - dags för Hässelbyloppet

Ja, då är mina ögon läkta. Tillbaka i matchen igen.Körde lätta 6km första dagen efter träningsförbudet och idag blir det nog några km till innan morgondagens lopp. Ser morgondagens tillställning mer som en social sådan då många löpare jag känner kommer att ställa upp. Det var länge sedan jag var så otränad inför ett lopp på 10km. Detta var årets målsättning i fjol men eftersom jag var söndertränad då så uteblev lyftet. Ska bli intressant att se hur mkt sämre jag är i år.

Den där foten då som varje blogginlägg handlade om under vintern och våren. Jo, jag pratade löpning med en kollega i Malmö under veckan. Då skulle jag visa vart under foten jag har/hade problem. För när jag då trycker på de onda stället kommer INGEN SMÄRTA. Det tog alltså lite mer än 1 år att bli av med min Plantar faciitis. Hittade då äntligen under och efter sommaren rätt väg framåt. Den väg jag nu fortsätter på.
I morgon formtest. Hässelbyloppet. Vi ses!

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att höra! Det har verkligen varit segdraget. Hoppas nu att allt fortsätter kännas bra och att du får en rolig dag imorgon!

    Känner själv att det skulle ha varit riktigt roligt att vara på plats, men det blir fler tillfällen.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Plantar faciitis är jobbig. Undra om inte en stressfraktur är lättare att läka......

    Livet verkar flyta på för dig så du persar säkert i morgon av bara farten :-). Jag messar dig om morgondagen.

    SvaraRadera
  3. Andreas: Ja, det var roligt igår. Hoppas du också hade kul på dina aktiviteter.
    Lennart: Ja, som du sa igår. Stressfrakturer är ju det värsta men de är ju mer akuta. Detta har varit mer segt. Flyt i livet. Javisst. Detsamma.

    SvaraRadera