onsdag 9 maj 2012

Vad händer! ?

Jo, foten börjar bli bättre faktiskt. Så bra att nu kommer tankarna på comeback infinna sig. Kan bero på att jag faktiskt är bättre i min plantar faciit eller PF som många kallar det. Eller är det så att jag börjar få mer insikt i problematiken och börjar hitta metoder för att hantera problemet. Golfboll/bandyboll under foten + kyla under foten direkt efter passet är det jag mest uppfattar som den skillnad vilket har hjälpt mig.

Nu ska jag mycket försiktigt öka med några km den här veckan som ett test. Kommer vara mkt strikt med +10% ökning av volym. Blir lite lång backe på lunchen i morgon. Styrka på gym ikväll. 3 löppass per vecka och 1-2 extra styrkepass/alternativ träning blir veckodosen nu i uppstarten. Men varje tendens till att foten börjar bli sämre skickar mig tillbaka till lägre volym och alternativ. Har inte brådis längre. Bara jag blir bättre och går framåt.

2 kommentarer:

  1. Ja, i såna här lägen är det ingen ide att stressa!

    Hoppas att det går bra. Tänkte annars bjuda in dig på ett 4.5 mil pass på cykel snart :-). Tänkte att vi cyklar till Eksgoen och tillbaka....

    SvaraRadera
  2. Låter långt... Får nog låna hustruns cykel med smala hjul om jag ska kunna hänga med. Ska vi maila om tidpunkt?

    SvaraRadera