fredag 11 maj 2012

DNS Varvet och nytt träningstest i helgen

Till slut börjar jag tro på ett liv som löpare igen. Gör mer ont på andra ställen i problemfoten än där jag har själva problemet med PF. Lite i hälsenan på andra foten. Stel generellt. Som vanligt alltså. Varför då?
Jo, jag har kört igång igen utan att jag egentligen har tänkt på det. Tränar mina vanliga distanspass och kör styrkan regelbundet. Skönt att ha lite träning att återhämta sig ifrån.

Det blir en DNS för Göteborgsvarvet också. Har ju tidigare hoppat över Premiärmilen. Nästa tävling som jag tidigare siktat på är Milspåret på Djurgården. Får se om jag är uppe i 10km form då i slutet av maj.

I helgen kör jag ett 3:e löppass den här veckan. Ser att det var ett tag sedan det blev 3 st riktiga löppass. Har legat på i praktiken 2st några veckor. De övriga passen har varit löpteknikkurs 4km på 1,5 timme, cykel och styrka.

Ser tillbaka att förra gången jag testade att öka gjorde jag nybörjarmisstaget att också lägga in lite tuffare pass i testet. Då fick jag mkt ont i foten igen. Kommer därför hålla mig runt de vanliga 7 km, i skogen med mina Lunarglide skor. Sedan kyla foten med is. Så får vi se hur det går. Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar