torsdag 5 april 2012

Tillbaka igen - Löpteknikkurs

Då så var jag tillbaka igen. Försöker komma ikapp mig själv nu över påsk. Har i princip sedan nyåret varit inne i en mycket rolig och aktiv period med resor, renoveringar, fester, nya arbetsuppgifter etc och då har uppdateringarna här blivit färre än vanligt. Sedan är ju det den här märkliga smärtan i foten som inte ger med sig...Status är ont i foten med i övrigt väl. Har klarat av en förkylning också som gjorde att foten smärtade mer igen. Konstig kopplig det där. Har inte kunnat hålla mina 20km i veckan utan landat på runt 10km de senaste veckorna. Men Yoga i princip varje dag för att behålla rörligheten och sedan lite styrka på gymmet gör att det finns någon aktivitet i alla fall. Tilläggas ska väl att jag inte gillar att cykla vilket annars skulle varit en naturlig alternativ träning. Triathlon satsningen hade varit klockren i år och det är ju inte för sent. Får fundera på det där. Ska anmäla mig till Lidingö Triathlon med jobbet (augusti) som en rolig grej i alla fall. 

I tisdags var det premär för löpteknik kurs hos Naprapatlabbet. Har tidigare haft en egen timme i december då jag drillades i det som de ser som optimal löpteknik. Sedan dess har jag nött detta under mina löppass. Nu fick jag i födelsedagspresent 4 tillfällen där jag nu i grupp kan få en repition i detta ämne. Första sittningen var i tisdags som sagt och det var enbart teori. Hemläxan var att gå hem och lära sig att krypa...

Nej, nu det dags att sätta sig i soffan och massera ömma punkter i vaderna och rulla lite bandyboll modell 1960 under min fot. Perfekt inledning på påsken!

2 kommentarer:

  1. Såg på Jogg att du hade kört ett pass vid Täby IP idag. Härligt och se att du kunde trycka på lite i ett par backintervaller.

    Efter London så får vi sprigna ett lugnare pass tillsammans vid Täby IP!

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot ett gemensamt pass i Täby. Kan ju bli ett tröskelpass för min del!?

    SvaraRadera