söndag 25 mars 2012

DNS Premiärmilen = premiär för DNS

Har inte tittat runt än så jag vet inte hur det gick för er andra löpare. Men för egen del är det riktigt bakslag i foten idag så min planerade 5:30- 6 min/km jogg i 10 km blev inte av, tyvärr. Första tävlingen jag ställer in pga skada. Verkar bli fler som det känns just nu.

Förstår mig inte på den här skadan helt enkelt. Har den här veckan sprungit två löppass av samma typ. 7 km distans i för mig bra distansfart. Båda passen med fördelningen 50% hårt underlag och 50% mjuk terräng. Samma lätta känsla med styrka i steget och glädje i benen. Passet igår lite snabbare förvisso och det är väl där skillnaden ligger, förutom då att jag idag funderar på att lägga om till 100% alternativ på obestämd framtid pga värken i min fot, medans jag tidigare i veckan började fundera på uppgradering av löpprogrammet.

Naprapat i morgon!

3 kommentarer:

  1. Ja, det är verkligen trist med skador, som det stod på ledaren i senaste numret av Runner's World: "Spring om du kan!". Jag vet ingenting om hälsporre, har du ont mest hela tiden eller?

    Du verkar ju ändå ha så bra kontinuitet i träningen nu, kan du inte fortsätta så en tid till? Lägga tävlingstankar åt sidan helt och njuta av löpningen bara.

    För mig blev det ju heller ingen start på premiärmilen idag.

    SvaraRadera
  2. Det blev en DNS för mig också! Det är inte värt risken....

    Jag hade en naprapat från Vallentuna hemma hos mig idag. Om du är intresserad så kan jag ge dig kontaktuppgifterna :-).

    SvaraRadera
  3. Andreas: Tack för support. Ja jag kan springa inget hinder där. Värken varierar från dag till dag. Känns mest barfota. Precis som du skriver är min plan att ligga på den här nivån och rulla på. Men de här bakslagen gör att jag inte känner mig helt trygg i min plan...

    Lennart: Såg din DNS. Bra beslut! Maila eller SMS:a numret. Helt klart intressant!

    SvaraRadera