lördag 21 april 2012

Bättre i foten - rätt nivå nu

April vädret fortsätter. Lite lerigt i skogen efter snön som kom förra helgen. Blir lite orientering när man får göra en avstickare ifrån stigarna.

Jo, det blir en hel del terräng nu där jag söker mjukare underlag för foten. Har nu lärt mig att inte slå på för mycket i tempo utan bara glida fram på mjukare underlag. Då blir det inte värre i foten i alla fall. Den läxan har jag lärt mig två gånger nu. En gång när jag blev "inspirerad" under lunchjoggen på jobbet för några veckor sedan. Hängde med i det uppskruvada tempot som blev mot slutet och fick mycket ont i foten i några dagar därefter. Det andra tillfället var när jag själv tappade tålamodet och drog iväg på ett tröskelpass. Det gick fort och bra men dagarna efter hade jag åter igen mycket ont i foten. Så, lugnt och fint, bara att löpa vidare.

Varvet är om några veckor. Har fortfarande det öppet att jag åker ner och kör. Planen är att jogga runt och njuta av stämning etc. Har ändå köpt biljett.

2 kommentarer:

  1. Det är kul att se att du lär deg :-). Det konstiga är att man måste själv göra erfarenheten. Om någon annan säger till dig att ta det lugn så kanske du inte gör som han/hon säger utan man måste "bränna sig" ett par gånger...

    Bra att du är försiktig!

    SvaraRadera
  2. Tja det är ju aldrig för sent att lära sig något...och egna erfarenheter är ju en bra skola. Lunkar vidare.

    SvaraRadera