fredag 2 december 2011

Ny vända hos naprapaten - kämpar vidare

Redan förra fredagen bokade jag in en ny plåga hos naprapaten. Laddade för smärta idag och var beredd när jag la mig på bänken. Problemet den här veckan är att det blivit sämre i foten under veckan. Eller Nu har jag börjat halta dagen efter passen. Smärtan under hälfoten känns nästan värre. Däremot har arbetet med den inre vadmuskeln lett till resultat. Där har det blivit betydligt bättre. Ett steg bakåt och ett steg framåt. Nej, nu får jag vara lite positivt. Två steg framåt. För nu har jag börjat jobba på en ändrad löpteknik som ska göra att jag inte får samma problem igen och springa snabbare! Nu är det längre steg som gäller och balans i löpningen så att inte all belastning läggs på fot och vad. Well, tester av detta i helgen.

2 kommentarer:

  1. Haltar dagen efter.... Det känns lite oroande. Vad säger naprapaten om träning? Säger han OK så kanske det är det men du vet nog bäst själv här.

    Inte springa på asfalt nu......

    SvaraRadera
  2. Han säger ok eftersom det blir bättre när jag springer. Dvs blir varm. Varierar underlaget.

    Teknikövningar den här veckan.

    SvaraRadera