måndag 5 december 2011

Fotstatus - löpteknik och styrka i fokus

Haltar kraftigt dagen efter söndagens distans. Blev nog lite långt. Ville ta igen kondis och det kändes bra under passet. Men efter. Då kom det under foten. Att vara skadad, snacka om att det är mental träning!

Vaden är helt bra nu i alla fall. Kör vidare på de övningar jag fick ifrån naprapaten där jag maserar bort smärtan. Fungerar bra. Även testat att ta in en av barnens sommarleksaker. En gummiboll där jag igår gjorde balansövningar för att hitta balansen i löpsteget.

Framför datorn sitter jag och funderar på om hustrun kan filma mig. Kommer då på att det finns målgångsfilmer. Detta blir dagens Hevreka. Bildbeviset på min hälisättning av foten långt framför kroppen under målgången av Hässelbyloppet, smärtar nästa lika mycket som min häl. Nu gäller det bara att ta in en korrekt teknik.

Åtgärdsplan
Har tittat igenom mängder av filmer med tekniktips och sedan testat här i vardagsrummet. Ska bli intressant att testa i praktiken. En löpteknikförändring måste jag få till, annars är det helt enkelt ingen idé att jag fortsätter. Då får det bli modelljärnväg istället...

Slutligen: Min personliga julklapp. En timme personlig teknikträning på fredag.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vet inte om du har läst det här inlägget (som jg själv har skrivit) men jag hänvisar till ett klipp på youtube där och det tycker jag visar ganska bra hur du kan göra: http://milen-sub40.blogspot.com/search?q=framfotsl%C3%B6pning

    SvaraRadera
  2. Lysande Lennart. Tack för tipset om ditt inlägg. Har varit krasslig under veckan så jag har ej hunnit testa. Kollar klippet nu och sticker ut sen.

    SvaraRadera