måndag 21 januari 2013

Lyssna på kroppen - men huvudet då?

Sanningar är till för att följas. Lyssna på kroppen och anpassa din träning därefter. Igår gjorde jag så. Var trött hela dagen. Riktigt risig. Ställer in den planerade löpträningen. Tar en promenad istället. Får komma ut. Är det så fel? Jo enligt huvudet så skulle jag köra mitt lätta långpass idag. Blev inte så. Kroppen segrade.

Fick iallafall ihop mina första 1500m i bassängen i lördags. I kombinatin med statisk styrketräning för överkropp ser jag det som en bra kombination. Dynamisk överkroppsträning i 30 minuter och 30 minuter på gym i maskiner. Lägger också in mina core övningar när jag är på gymmet. Då blir dom av.

Känner mig stark inför den kommande arbetsveckan. Min kropp är glad. Tack vare den extra vilan den här gången. Inte med hjälp av träningen. Detta är chockerande för mig. Träna blir man pigg av, har varit en sanning. Nja, kroppen vet ju om att det är vilan som du blir stark av, inte träningen. Nu har kroppen talat till hjärnan, så det blir rätt beslut även i fortsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar