torsdag 24 januari 2013

Alla har typ -16 i sin rubrik - jag vill inte vara sämre

Japp, det ääär kallt! Vi vet det. Vi bor i Sverige och vissa vintrar blir det minusgrader. Ibland har vi ett ryskt högtryck som "dominerar väderläget". Jo vi vet. Vi blir frostiga och formen rostig eftersom vi klär oss för mycket och tvingas träna mindre.

För min del blev det bara dryga 5km idag. Kylan drev upp mitt tempo och jag kallade mitt pass för tempo pass på jogg.se. Fick in en kraftig backe där på slutet också så det blev nog bra träning i alla fall. Detta var tredje passet på tre dagar. Simning/Styrka igår och en distansrunda dagen innan. Är nu mycket mer försiktig när jag nu ökar på volymen. Håller igen volymen men inte kontinuiteten. Två pass i helgen varav ett i skidspåret. Behöver få ihop några mil till stafettvasan.

2 kommentarer:

  1. Simmar du på Gym&Sim, eller är det något annat som gäller :-)?

    Vilken sträcka ska du köra på Vasastafetten?

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är Gym & Simmare. Perfekt kombination med både styrka och simning.
    Vet inte vilken sträcka det blir. Är genom jobbet och sträckan bestäms dagen innan.

    SvaraRadera